Навіны
Гісторыя аўтапарка
Столінская аўтабаза № 12 была арганізавана 2 лютага 1959 гады.
На пачатковы перыяд станаўлення, аўтабаза была размешчана ў р.п.Речица на тэрыторыі завода абліцавальных - фасаднай керамікі, з мая 1961 гады перайшла ў г. Столін на тэрыторыю былой МТС, дзе і знаходзіцца па цяперашні час.
Першым дырэктарам аўтабазы быў Лявонаў Лаўр Фёдаравіч, гл. інжынерам Капусцін Фёдар Сцяпанавіч. Першым рабочым быў Кунтарас Рыгор Арсенцьевіч, які быў прызначаны загадчыкам складам і прымаў з 25 студзеня 1959 года паступалі аўтатранспарт.
Першымі кіроўцамі былі:
Андреяшко Аляксандр Аляксандравіч
Бажко Уладзімір Лаўрэнцьевіч
Клімовіч Анатоль Пятровіч
Добриянец Мікалай Паўлавіч
Зялінскі Пётр Пятровіч
Шаламіцкі Міхаіл Раманавіч і іншыя кіроўцы
У перыяд арганізацыі аўтабазы колькасць вадзіцеляў, якія працуюць на грузавых аўтамабілях складала 53 чалавекі, на автобусах- 6 чалавек, рамонтных рабочых 10 чалавек. ІТР і служащих- 8 чалавек.
Агульная колькасць працуючых было 97 чалавек. З вышэйшай адукацыяй не было, з сярэдняй спецыяльнай было 6 чалавек, усе вадзіцелі былі толькі 3 класа.
Вытворчая база ў перыяд арганізацыі мела 50 адзінкамі грузавых аўтамабіляў, у асноўным маркі Газ-51, Газ-93, ЗІС-5, ЗІЛ- 164, 2 аўтобусамі маркі Паза-651 і 2 грузатаксі. Агульная грузападымальнасьць усяго грузавога парку складала 150 тон.
Аб'ём выкананых работ за 1 год працы склаў 229 тыс. Тон народнагаспадарчых грузаў з грузаабарот 2910 тыс. Тонакіламетраў.
Аўтобусамі было перавезена 223 тыс. Пасажыраў і выканана 2757 тыс. Пассажирокилометров. Да пераходу аўтабазы № 12 на тэрыторыю МТС, увесь рамонт аўтатранспартных сродкаў вырабляўся цалкам пад адкрытым небам. На той час не было практычна ніякіх прыстасаванняў і пад'ёмных механізмаў для палягчэння працы кіроўцаў.
Сярэднямесячная заработная плата ў 1959 годзе на 1 работніка складала 71 руб.
З 8 чэрвеня 1987 года аўтабаза № 12 ператворана ў «Аўтамабільны парк №12». І ўваходзіць у склад ДА «Брестблавтотранс» Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь. Аўтапарк з'яўляецца змешанага аўтагаспадаркі, т.е.имеется як грузавы, так і пасажырскі транспарт, які прызначаны для перавозкі пасажыраў і народнагаспадарчых грузаў. У далёкім 1987 годзе вытворчая база складала 126 грузавых аўтамабіляў і 82 аўтобуса, у тым ліку па маркам: Маз-5549, Маз-5551 -47единиц, ЗІЛ- ММЗ-450, ЗІЛ-ММЗ-4502- 19 адзінак, Каз-608 (муковоз ) - 3 адзінкі, Каз-608 - 3 адзінкі, ЗІЛ-441510 (бартавыя) - 3 адзінкі, сидельные цягачы -11 адзінак. З аўтобусаў Паза-672 -14 адзінак, Лаз-695 -23 адзінкі, ЛіАЗ-677 -9 адзінак, Іч-260- 8 адзінак, Іч-256 - 14единиц, Лаз-699 -10 адзінак.
За перыяд з 1961 года па 1988 год гаспадарчым і падрадным спосабам пабудавана шэраг вытворчых памяшканняў.
Калі параўноўваць аб'ёмы выкананых работ за 11 месяцаў 1997 году з пачаткам станаўлення аўтапарка, то па грузавых перавозках было перавезена 214 тыс. Тон народнагаспадарчых грузаў з грузаабарот 12,6 млн. Тонакіламетраў. Па аўтобусных перавозках перавезена 3, 6 млн. Пасажыраў і выканана 58,1 млн. Пассажирокилометров. У аўтапарку працавалі і працуюць нямала перадавікоў вытворчасці, ветэранаў працы, якія набылі сабе славу і павагу сярод калектыву. Гэта вадзіцелі: Зялінскі Пётр Петрович- заслужаны работнік БССР, кавалер ордэнаў "Знак Пашаны» і «Кастрычніцкай Рэвалюцыі», Мышепуд Сяргей Уладзіміравіч, які узнагароджаны ордэнам Працоўнай Славы 3 ступені., Бажко Мікалай Пятровіч узнагароджаны медалём "За працоўную адзнаку». Па сённяшні дзень працуе начальнікам аддзела бяспекі дарожнага руху Богнат Уладзімір Аляксандравіч, узнагароджаны ордэнам «Знак Пашаны» і многія іншыя працаўнікі прадпрыемства. 16 чалавек узнагароджаны былі медалём "За доблесную працу». Два чалавекі былі ўзнагароджаны нагрудным знакам "Ганаровы транспартнік».
322 кіроўцы ўзнагароджаны нагрудным знакам «За працу без аварый»
ўсіх трох ступеняў.
На сённяшні дзень прадпрыемства ўяўляе сабой змешанага аўтамабільны парк з 84 адзінкамі рухомага складу.
Калі разглядаць асобна грузавы парк, то на балансе прадпрыемства
маецца 36 адзінак транспартных сродкаў. З іх такія маркі як Маз-5549, Маз-5551, Маз-555102, Маз-5551А2-325, Маз-5516А5-380. МАЗ-54329 (бартавы) і іншыя маркі. Агульная грузападымальнасьць ўсіх транспартных сродкаў складае 373 тоны.
За апошні час парк грузавых аўтамабіляў значна абнавіўся. Толькі за 2008 год прадпрыемствам набыта 7 грузавых автомобилей- самазвалаў маркі Маз-5551А2-325 і Маз- 5516 А5-380. У цяперашніх умовах, працуючы па-старому на старым рухомым саставе, прадпрыемства само сябе загнала б у тупік. Таму набываючы новы, тэхнічна мадэрнізаваны транспарт, з грузападымальнасцю 20 і вышэй тон, які перш за ўсё, неабходны для аказання паслуг іншым арганізацыям, аўтапрадпрыемстваў дазволіць больш эфектыўна яго выкарыстоўваць, з большай рэнтабельнасцю, з меншымі выдаткамі на ТО і ТР.
У асноўным аб'ём перавозак грузаў ажыццяўляецца аўтамабілямі маркі Маз-5549,5551, 555102, 5516. Аб'ём перавозак, што выконваюцца гэтымі аўтамабілямі, складае 98% ад агульнага аб'ёму перавозак грузаў.
Пры прагнозным паказчыку за 2008 год у 392 тыс. Тон грузаў, прадпрыемства перавезла 405,3 тыс. Тон, або перавыканала заданне на 103,4%
Грузаабарот выкананы на 122,7% да прагнознаму паказчыку або склаў 9204 тыс. Т / км. Выпрацоўка ў цэлым па справаздачнаму годзе на 1 т / км склала 26,8 тыс. Т \ км.
На балансе прадпрыемства маецца 41 аўтобус,